Digiturundus on lai mõiste ja koosneb paljudest teenustest nagu automaatturundus, sotsiaalmeedia turundus, otsingumootoritele optimeerimine ja palju muud.
Kokkuvõtvalt koosneb digiturundus just nendest teenustest, mis on seotud internetiga. Digiturunduse alla ei loeta nn. offline reklaame nagu välised plakatid, raadio reklaamid ja isegi telereklaamid.
Peamine erinevus on ka tulemuste mõõtmises. Ühel puhul ehk siis digiturunduses saab tulemusi väga täpselt mõõta aga traditsioonilises turunduses täpsed mõõdikud kahjuks puuduvad.
Enamlevinud digiturunduse kanalid:
- Koduleht
Koduleht on digiturunduse vundament. Kõik tegevused digiturunduses reeglina suunavad külastaja kodulehele, kus siis klient teeb kas ostu või päringu. - Sisuturundus
Sisu loomine on digiturunduse esmane alustala. Sisu põhilised vormid on tekst (blogipostitus), videod, pildid, infograafikud, podcastid, slaidid ja e-raamatud. Sisu luuakse selleks, et külastajaid kõnetada ning neid suunata soovitud tegevusele. - Otsingumootoritele optimeerimine
Otsingumootorite optimeerimine on oluline selleks, et kliedid teid otsides leiakse õiged sisuelemente ja te saaksite kaasata kliente erinevates etappides. - Digitaalne reklaam
Digireklaam on mitmesuguste veebireklaami strateegiate üldmõiste. Digitaalse reklaami tüüpilised hinnasüsteemid on kliki-eest-maksmine (CPC) ja 1000-näitamise-eest-maksmine(CPM). Digitaalse reklaami levinumad vormid on otsingumootorite turundus (SEM), kuvareklaam, sihtreklaam, sotsiaalmeedia reklaam ja programmiline reklaam. - E-posti turundus
E-posti turundus on protsess, mille käigus säilitatakse kontaktide andmebaas ning saadetakse neile meilisõnumeid brändi, toodete ja teenuste kohta. See on tõhus kanal, et oma publikuga pidevalt suhelda. E-posti turundus on kasulik oma vaatajaskonna loomiseks, uute klientide kaasamiseks, varasemate klientide säilitamiseks, allahindluste ja pakkumiste reklaamimiseks ning sisu levitamiseks. - Sotsiaalmeedia turundus
Sotsiaalmeedia turundus tagab, et olete kohal seal kus teie kliendid aega viidavad. Nende hulka kuuluvad Facebook, Twitter, LinkedIn, Snapchat, Tiktok ja Instagram, kus saate sisu levitada nii orgaaniliste kui ka tasuliste kanalite kaudu
Enamlevinud tavaturunduse kanalid:
- TV reklaam
TV reklaam on viimased 50 aastat olnud peamine turunduskanal ettevõtetele. Kiiresti saavutatakse kontakt vaatjatega ning selle kaudu leitakse endale uusi kliente. TV reklaam on ajas oma minetanud kuna on oma olemuselt kallis just seetõttu, et on vaja video toota ning lisaks eetriaeg ei ole ka odavamate killast. Samas puudub ka täpne statistika, mitu klienti te mingi kampaaniaga saate, sest seda on raske mõõta. - Raadio reklaam
On ka üsna levinud kanal, kus saab ennast reklaamida otse kuulajateni. Samuti saab tulemust ainut tunda kuna raadiokanalite statistika, mitu inimest neid teatud ajahetkel kuulab on üldine ja reaalust ei tea keegi. - Välireklaamid
Tavaliselt siis erinevad pinnad välikeskkonnas, kus kasutatakse kas videomateriali või plakateid.
Nagu näha siis digiturundus on üsna võimsalt pead tõstmas oma odavuse ja täpsuse ning andmete mõõtmise osas ning traditsioonilised kanalid kas surevad välja või peavad oma formaate muutma selliseks, et oleksid konkurentsivõimelised digiturundusega võrreldes.