Kodulehe tegemine aastal 2020

Mis on need elemendid ja olulised etapid, mida peaks teadma kodulehte tellides? Tegemist on ikkagi keerulise valdkonnaga ja võiks seda võrrelda isegi ehitusega. Kus tegijaid on palju ja nii hind kui kvaliteet kõiguvad äärmusest äärmusesse. Tavainimese jaoks võib vale partneri valik lõppeda suure hävinguga, mis tihti ongi kodulehest või rahast ilmajäämine.

Konsulteerides erinevade kodulehe arendajatega panin kokku 3 peamist punkti, mida peaks teadma kodulehte tellides.

  1. Kodulehe tegemine – hind ja eelarve.
    Eelarve on element, mis eraldab terad sõkaldest. Ehk halva kvaliteediga ja petuskeemi harrastajad üldjuhul sihivad puhtalt juba psühholoogiliselt alamat hinnaklassi. Jah on ka petiseid kallimas otsas aga statistika järgi ikkagi petutakse just ostes hinda. Miks nii? Madal hind on võrdeline madala kvaliteediga ja kui olukord kipub hapuks minema siis tihti kliendid ei viitsi paarisaja euro pärast kohtusse minna. Kui aga hinnad ikkagi tuhandetes siis protsessitakse oma raha tagasi või vähemalt ei loobuta nii kergekäeliselt. Sisuliset kõik agentuurid vastasid, et nende hinnaklass on tuhandetes eurodes ja toonitasid, et alla selle hinnaklassi saadaksegi koolipoisi käest või naabrimehe käest mingi odav käkk.
  2. Kodulehe tegemine – platvorm.
    Täna aastal 2020 tehakse kõik kodulehed juba mingi platvormi peale. Käsitsi koodi ei vääna enam keegi kui just mingi eri case ei ole. Seega tuleb platvormiks valida selline, mis on turvaline ja lihtne. Selleks täna on maailmas enimkasutatavam WordPressi platvorm. Sinna saab teha nii tavaveebi kui ka epoe. Suuremate e-poodide jaoks kõlbab ka Magento. Eraldi klass on veel nn. rendiplatvormid nagu Shopify jms. Aga jah eraldiseisvatest platvormidest kindlasti ei tasu valida mõnda no name või kahtlast platvormi. Põhjus lihtne – keegi ei oska seda hooldada / hallat ja edasi arendada juhul kui esimese partneriga peaks midagi nihu minema.
  3. Kodulehe tegemine – turvalisus.
    Ühe suuremas digitaliseeruvas maailmas on küberrünnakud ja häkkimised samuti kasvava trendiga. Seega kui leht on ebaturvaline ja ei vasta ka kõige elementaarsematele turvastandarditele siis on ainut aja küsimus, kui leht on häkitud ja teie kõik vaev ja higi on vastu taevast lastud. Heal juhul saab taastada aga tihti ole see lihtne ja odav. Seega pöörake kohe alguses tähelepanu edasistele hooldustele ja turva monitoorimistele. Hea partner pakub ka reeglina sarnast paketti edasi kodulehe jaoks väikese kuutasu eest.

Kokkuvõtteks. Eks neid asju on veel mida võiks teada. Aga need kolm punkti kujunesid välja 5 erineva keskmisest parema kodulehe arendajaga laua taga istudes.